Zaznacz stronę

 

 

I tu zaczyna się nasz problem podczas rozmowy z klientami. Zazwyczaj wygląda to tak:

– …..i chcę też monitorować paliwo.

Chwila namysłu????

– Oczywiście, ale co? Jakie informacje potrzebuje Pan uzyskać?

– No chcę wiedzieć jakie jest spalanie – a pod tym tajemniczym spalaniem zazwyczaj kryje się jeszcze, czy kradną? Ile tankują? Jakie jest średnie spalanie, a jakie całkowite? Czy kradnie mój kierowca, czy może okradają go podczas postoju…..idt. Nie każdy chce przyznać, że dotyczy go problem kradzieży paliwa, a dotyczy praktycznie większości przedsiębiorstw transportowych. Nie są one jednak zupełnie bezradne i warto pomyśleć o zabezpieczeniu, nie można dawać cichego przyzwolenia na takie występki i „rozdawać” swoich pieniędzy w postaci drugiego wynagrodzenia.

Ponieważ problem jest naprawdę poważny i występuje w wielu przedsiębiorstwach, nie poddajemy się i tłumaczymy….przeczytaj tekst do końca, żeby wiedzieć czy potrzebujesz monitorować i jaka forma najbardziej odpowiada Twoim potrzebom. Jest bowiem wiele możliwości zabezpieczenia się przed „wypływaniem” pieniędzy z firmy.

Kierowcy stają się coraz bardziej pomysłowi i kradzież paliwa, zwłaszcza kiedy pojazd nie posiada żadnych zabezpieczeń, nie jest dla nich żadnym problemem. Przy jednym tankowaniu ciągnika siodłowego, może upłynnić się około 20 litrów paliwa…..sporo prawda? A teraz przeliczmy to razy ilość tankowań w miesiącu oraz ilość pojazdów w przedsiębiorstwie…..robi się więcej? To sprawdźmy ile tracisz w ciągu roku….

20 litrów x średnio 3 tankowania w miesiącu  x 10 pojazdów ciężarowych (przykładowo) x 12 miesięcy = 7 200 litrów x 4,0 zł/l (średnio) = 28 800 zł

Stać Cię na to?

 

W jaki sposób kontrolować spalanie paliwa?

 

Sonda paliwa – jest jednym z najdokładniejszych urządzeń służących do pomiaru poziomu paliwa w baku, a także jest najbardziej odporna na uszkodzenia mechaniczne. Montaż sondy wiąże się z niewielką ingerencją w układ paliwowy pojazdu. Jej użycie zaleca się przy pojazdach ciężarowych o dużej pojemności. Jeśli pojazd posiada dwa baki lub jeden dzielony konieczne jest użycie dwóch sond niezależnych.

Przepływomierz – najbardziej kosztowne urządzenie zarówno pod względem zakupu jak i montażu, ponieważ wiąże się z dużą ingerencją w układ paliwowy pojazdu. Jednocześnie najdokładniejsze w przypadku pomiaru zużycia paliwa. Pomiary przy pomocy przepływomierza są bardzo dokładne ponieważ nie ma nie wpływu kołysanie się paliwa w zbiorniku czy ilość zbiorników w pojeździe.

Interpreter CAN –  urządzenie, które podłącza się do szyny CAN w pojeździe (oczywiście pod warunkiem, że takową posiada 🙂  ). Udostępnia dzięki integracji z systemem GPS średnie i całkowite spalanie w pojeździe, ale nie tylko. Dzięki interpreterowi CAN można także ocenić w jaki sposób eksploatowane są pojazdy w firmie, np. poprzez informację o wysokości obrotów silnika, prędkości pojazdu czy pozycji pedału gazu. Jego montaż wiąże się z najmniejszą ingerencją w podzespoły pojazdu. Świetnie sprawdza się w pojazdach osobowych i mniejszych dostawczych.

Dodatkowe zabezpieczenia pojazdu przed kradzieżą paliwa.

Ale jeśli chcesz mieć dodatkowe informacje, np. o miejscu i czasie tankowania czy otwierania wlewu paliwa w miejscu i czasie do tego nieprzeznaczonym, można doposażyć swój pojazd w poniższe urządzenia.

 

Zabezpieczenie wlewu paliwa przy pomocy korka elektronicznego – służy do kontroli i monitorowania dostępu do wlewu paliwa samochodów ciężarowych, osobowych, maszyn roboczych budowlanych i innych.

Sitko antykradzieżowe – jest to rura z perforowanymi ścianami oraz dnem. Kształt dna  oraz wielkość otworów dobrano tak aby nie utrudniały tankowania oraz maksymalnie chroniły przed kradzieżą.

Plomba pływaka – której zadaniem jest uniemożliwienie odkręcenia pływaka i zdjęcie węża powrotnego „smoka”.

Kontrola dostępu RFID klapki wlewu paliwa – informuje o momencie otwarcia i zamknięcia klapki wlewu paliwa. Składa się z czytnika RFID, transpondera i płytki elektronicznej zabudowanej w metalowej obudowie. W odróżnieniu od magnetycznych kontrolerów, urządzenia nie da się oszukać za pomocą magnesów, cewek oraz innych elementów wykonawczych. Czytnik pracuje tylko i wyłącznie z zaprogramowanym transponderem.

Kontrola magnetyczna dostępu klapki wlewu paliwa – informuje o momencie otwarcia klapki wlewu paliwa, ale można łatwo zakłócić jej działanie przy użyciu magnesu.

 

Myślę, że nie zastanawiasz się już dłużej.